Att marknadsföra sitt företag och synas på nätet kräver ett kreativt tänk och en bred arsenal av strategier att använda sig av. Här är 3 tips som kan hjälpa dig att bredda ditt sätt att tänka när det gäller internetmarknadsföring.
1. Tänk globalt
Internet är en global arena, även om vissa delar av jorden, och vissa språk, kommit längre när det gäller marknadsföring online. Om er verksamhet kan vara till nytta för människor i andra delar av världen: skapa innehåll på andra språk
Många språk har betydligt lägre konkurrens om populära söktermer och att bredda sin horisont kan ta er till nya nivåer. Det gäller dock att se till att skapa innehåll som är av värde för den nya marknaden, och se till att använda proffsiga översättningar, annars kan det skada ert rykte hos Google.
2. Uppdatera gamla inlägg
Alla som är aktiva inom digital marknadsföring trycker stenhårt på mantrat: skapa nytt innehåll! Det är givetvis viktigt att hela tiden komma med nya inlägg, nytt innehåll och vara aktuell. Men glöm inte att det finns mycket att vinna på att ägna en del tid åt att revidera gamla inlägg.
Genom att göra gammalt innehåll mer fräscht och aktuellt kan Google börja uppvärdera poster som hållit på att falla i glömska. Ta bort döda länkar, lägg till ny viktig information och skapa värde för kunden i era gamla inlägg så finns mycket att vinna.
3. Bygg ditt varumärke
För små företag som kunder precis håller på att lära sig känna igen, är varumärket av oerhört stor betydelse. Det sägs att en kund behöver interagera med ett varumärke sju gånger innan de kommer att minnas det. Skapa maillistor där ni får chansen att göra er påminda hos potentiella kunder, eller hitta andra sätt att göra ert varumärke välbekant hos de människor som besöker er.