Konverteringsoptimering
Vad är konverteringsoptimering?
Syftet med konverteringsoptimering är att få besökarna på din hemsida att utföra en specfik handling som du vill att de ska göra, vilket exempelvis kan handla om att:
- Genomföra ett köp
- Lämna en offerförfrågan
- Ringa till dig
- Anmäla sig till ett event
- Prenumerera på nyhetsbrev
Konverteringsgraden är på många hemsidor lägre än vad den skulle kunna vara och i de flesta fall alltid finns alltid fler besökare som egentligen vill bli kunder, men som av någon anledning lämnar sajten. Det är här konverteringsoptimering kommer in i bilden.
-
Ökad ROI
-
Nöjdare besökare
-
Kostnadseffektivt
Varför du ska arbeta med konverteringsoptimering på hemsidan:
- Du får en ökad ROI (Return Of Investment) på all annan marknadsföring mot din hemsida.
- Du får genom att göra hemsida sömlös och mer uppmuntrande nöjdare besökare som känner att de hittar rätt snabbare och får vad de förväntar sig på
- Det är mer kostnadseffektivt att förbättra konverteringen på hemsidan än att enbart driva in fler besökare.
Summar summarum: Genom att arbeta med konverteringsoptimering kan du göra fler av dina befintliga besökare till betalande kunder. Konverteringsoptimering är alltså enklare och mer kostnadseffektivt än vad det är att attrahera nya besökare till hemsidan, vilket snarare blir en evig jakt. Det gör helt enkelt att du får ut mer av marknadsföringen som du i dagsläget redan har.
Vill du göra fler besökare till betalande kunder? Vi på Koning & Smith kan hjälpa dig att konverteringsoptimera din hemsida så att du får fler affärer.
Genom att med konvertingsoptimering arbetar du med din hemsida för att få fler affärer
Fråga oss om Google Ads
Är du intresserad av att veta mer? Kontakta oss så berättar vi mer om vad Google Ads kan betyda för ditt företag och dina affärer.