Annonsering sociala medier
Nå din målgrupp med stor pricksäkerhet
Hela 83% av sveriges befolkning använder sig av sociala medier.
Facebook (76%) är den absolut största kanalen och Instagram (60%) är nummer två. Med att de sociala plattformarna har växt i antal användare och funktionalitet har också möjligheterna att skapa annonsering med extremt stor träffsäkerhet.
Genom sociala medier går det att nå rätt målgrupp på rätt plats och tillfälle, och du betalar bara när någon klickar på din annons!

När du annonserar med Facebook kan du nå din målgrupp med stor träffsäkerhet. Att annonsera via Facebook behöver inte heller vara dyrt, du betalar bara när någon klickar på din annons.
Facebook har många möjligheter det går till exempel att rikta sig till personer som verkar eller har visat ett intresse för den bransch eller eller verksamhet som du arbetar inom. Det går också att rikta sig direkt till personer, genom så kallad retargeting-annonsering, som redan har haft kontakt med din verksamhet. Till exempel kan du nå de som har besökt din webbplats tidigare.
Det finns också stora möjligheter att hitta nya målgrupper genom att hitta look-a-likes på dina befintliga kunder.
Annonsering på Instagram styrs av samma plattform som Facebookannonseringen. Med Instagram kan du genom bild och film hitta nya målgrupper som kan vara intresserade av din verksamhet.