Vårt erbjudande till dig

Vill du öka din synlighet på Google? Vill du få bättre koll på hur många besökare din hemsida har och hur använder din hemsida? Eller vill du skapa effektiv marknadsföring och hitta nya kunder?

Flexibelt, enkelt och effektivt.

Få fler affärer genom träffsäker digital marknadsföring

Hos oss på Koning & Smith får du en skräddarsydd strategi och marknadsplan för din digitala marknadsföring. Målsättningen är att skapa fler möjligheter för dig att komma i kontakt med potentiella kunder, oberoende av i vilket steg av köpresan de befinner sig i.

Tillsammans med dig ser vi till att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att synas vid rätt tillfälle och få dina potentiella kunder att ta kontakt med dig. Förhoppningsvis landar det i fler affärer och långa relationer.

Egenutvecklad affärsmodell

Vi har utvecklat en egen unik affärsmodell AMM som kombinerar vår spetskompetens inom digital marknadsföring med din branschkunskap. Genom mätning av din hemsida och marknadsföring ökar vi förståelsen för målgruppens beteende. På så vis är det enklare att avgöra vart pengarna ska läggas för att nå högsta möjliga effekt. Vi producerar, analyserar, justerar, rapporterar – och repeterar!

Vår ambition är att göra dig så pass nöjd att du aldrig vill lämna oss. Vi hoppas att du kommer att bli nöjd med oss, vilket vi också tror. Därför har vi slopat allt vad långa bindningstider innebär! Du förbinder dig enbart i 3 månader vid uppstart då det krävs en viss tid för att uppnå rättvis effekt och resultat. Därefter kan du säga upp avtalet när du vill utan uppsägningstid.

AMM (Aktiv Mätbar Marknadsföring)

AMM är ett upplägg där vi har paketerat och optimerat de ultimata marknadsföringstjänsterna i ett grundpaket med möjligheten att välja tillägg som passar dig bäst.

Hur går det till?

Planering

Vi börjar med ett uppstartsmöte där vi tillsammans planerar vårt samarbete. Vi analyserar målgrupper, fastslår syfte, mål och och förväntningar.

Produktion och leverans.

Beroende på hur din strategi och plan ser ut, så producerar vi Google- och Facebook-annonser och publicerar sedan dessa i respektive kanal. (Läs mer om de olika annonstyperna längre ned).

Analys och optimering.

Vi mäter kontinuerligt resultatet av annonseringen och gör löpande förbättringar och justeringar av annonser och klickkostnad. Vilka annonser går bra? Vilka fungerar mindre bra? Och varför? Utefter det agerar vi.

Rapportering

En gång i månaden levererar vi en tydlig rapport som visar hur det har gått den senaste månaden. Utöver det givna ser ni i denna: antal visningar och klick, samt utfallet av faktiska avslut/leads utifrån syfte och mål. Ex. Hur många ringde er eller skickade ett mail som direkt kan kopplas till annonseringen?

Repetering

Baserat på våra analyser av utfallet justerar och optimerar vi er annonsering varje månad. Vi repeterar och finjusterar det som har lyckats bra och justerar eller byter ut det som har gått mindre bra. Vårt mål är och kommer alltid att vara att tillsammans med er öka era affärer. Därför är detta ett viktigt och självklart steg.

De olika annonstyperna

1.  Google Ads

Google Ads är de annonser som syns högst upp i sökresultatet när du gör en googlesökning. Dessa är rena textannonser som ser ut som en vanlig sökträff - men med annonsmärkning.

Till skillnad från det organiska (vanliga) sökresultatet så kan du betala för att synas på Google, men du betalar endast när någon faktiskt klickar på din annons.

I våra paket ingår 5 stycken Google Adsannonser och 2 stycken Google Display Adsannonser som vi tillsammans arbetar fram innehållet i. 
Här väljer vi ut vilka sökord eller söktermer du vill att dina blivande kunder ska hitta dig på.

2.  Google Displayannonser

Har du någonsin lagt märke till de annonser du exponeras för när du läser nyheter, kollar dina sociala medier eller letar efter ett recept? Alla de annonser du ser på olika webbplatser är så kallade displayannonser.

En displayannons kan närmast jämföras med en klassisk tidningsannons - men med den stora skillnaden att den är mätbar. Annonsen kan dyka upp längst upp som en banner högst upp på sidan, till höger eller mellan textstycken i en artikel. En Google Displayannons kan till skillnad från en Google Adsannons innehålla både text, grafik, bilder eller video. Även dessa annonser riktas mot er målgrupp för att få ett så bra resultat som möjligt.

I vårt grundpaket ingår 2 Displayannonser som vi tillsammans arbetar fram innehållet i – och mäter utfallet av för att kunna skruva på marknadsföringen till nästa gång.

3.  Facebookannonser

Facebookannonser fungerar precis som Google Displayannonser, men för Facebook. Även här gör vi en målgruppsanpassning så att annonsen visas för just er målgrupp.

I Sociala medier-tillägget ingår 5 stycken Facebookannonser som A/B-testas för att skapa de bästa annonserna för just din verksamhet.

Vårt erbjudande

Vi har ett grundpaket med fast innehåll som går att utöka med tillägg beroende på om du vill skapa försäljningskampanjer eller om du vill stärka ditt varumärke genom varumärkeskampanjer. Det är enkelt att utöka eller skapa kampanjer för specifika tillfällen. Låt oss förklara dem var för sig.

Vi har också utvecklas ett paket speciellt riktat mot dig som vill ha hjälp med din marknadsföring för e-handel.

1.  AMM-Grund

Det här är paketet för dig som vill få koll på dina digitala kanaler och kunna se vilka insatser som ger något och vilka som inte gör det med hjälp av vår månadsvisa rapport.Vi producerar Google Adsannonser i samråd med er som vi mäter, analyserar och optimerar månadsvis i syfte att öka både besökarnas kvalitet och avslut.För att öka er varumärkeskännedom hos er målgrupp använder vi oss av Google Displayannonser.

I PAKETET INGÅR:

  • Uppstartsmöte för att bestämma syfte, mål & förväntningar
  • 2 Google sökannonser (Google Ads)
  • 2 varumärkesbyggande Google Displayannons
  • Löpande förbättringar av annonser
  • Målgruppsanpassning
  • Annonsinförande
  • Budstrategi
  • Löpande förbättring och optimering av annonser/klickkostnad
  • Månatlig rapportering kring utfallet av faktiska avslut/leads utifrån syfte och mål

4.995:-/månad

Beställ AMM-Grund

2.  AMM-Grund E-handel

Innehåller allt som vårt baspaket innehåller men med extra allt!I standardpaketet har vi lagt till fem varumärkesbyggande annonser i två kanaler till: Google Display och Facebook.

I PAKETET INGÅR:

  • Uppstartsmöte för att bestämma syfte, mål & förväntningar
  • 2 Google sökannonser (Google Ads).
  • 2 varumärkesbyggande Google Displayannonser.
  • Display Sökannonser (DSA) för samtliga produkter i din webbshop
  • Remarketinglistor (RLSA) för samtliga produkter i din webbshop.
  • Google Shopping
  • 2 timmar löpande förbättringar av annonser
  • Målgruppsanpassning
  • Annonsinförande
  • Budstrategi
  • Löpande förbättring och optimering av annonser/klickkostnad
  • Månatlig rapportering kring utfallet av faktiska avslut/leads utifrån syfte och mål

9.995:-/månad

Beställ AMM-Grund E-Handel

3.  SEO (Sökmotoroptimering)

Sökmotoroptimering har en bindningstid på 12 månader eftersom det tar tid att få resultat med SEO.

Sökmotoroptimering har en bindningstid på 12 månader eftersom det tar tid att få resultat med SEO.

PRISEXEMPEL:

Anteckningar: SEO är ett separat avtal som tecknas om 12 månader, kostnaden styrs av antalet sökfraser:
  • 5 sökfraser- 2,250.00 /mån
  • 10 sökfraser - 4,200.00 /mån
  • 20 sökfraser - 7,400.00 /mån
  • 30 sökfraser - 9,600.00 /mån
  • 60 sökfraser - 15,000.00 /mån
Beställ SEO

Kontakt

Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så fort som möjligt.

Ska vi ringa dig?
Ja tack, ring mig!Nej, maila mig!